Organizacja przestrzeni cz.2 – tutoriale DIY

W ostatnim wpisie Organizacja przestrzeni cz.1 krok po kroku tłumaczyłam
jak zrobić mini sztalugi i uporządkować kable.
Dziś tutoriale na utrzymanie porządku w dokumentach i korespondencji oraz organizer biurkowy,
który pomoże przy nieładzie długopisowym! 😉

     1. ORGANIZER NA BIURKO.

Możecie w nim umieścić wszystkie ołówki, długopisy i markery.
Możecie do niego włożyć przenośny dysk, pendrive, kalkulator, zszywacz i dziurkacz.
Klej i taśma zawsze będą na swoim miejscu, a nożyczki i zakreślacze już nigdy się nie zgubią! :)
Znajdzie się też miejsce na zszywki, gumkę do mazania i linijkę.
Szerokość przegródek dostosujecie do swoich potrzeb.
Dodatkowo możecie go udekorować jak tylko zapragniecie! :)
Idealna organizacja!

POTRZEBOWAĆ BĘDZIEMY:

-Starego kartonu,

-Rolek tekturowych po papierze toaletowym(lub ręcznikach papierowych),

-Nożyczek (lub nożyka introligatorskiego),

-Taśmę dwustronną (lub dobry klej),

-Kolorowych kartek,

-Wstążki.

1

Karton obcinamy do wysokości rolki po papierze. Jeśli wybraliście rolki po ręcznikach to przycinamy je do równej wysokości.

2

Wymierzamy ozdobne kartki i przyklejamy na taśmę od wewnętrznej strony. Docinamy w miejscach w których kartki są zbyt szerokie.

4+5+6

W oklejonym kartonie umieszczamy nasze przegródki. Jeśli są zbyt wąskie i się przesuwają przyklejamy je od spodu.

8+9

Dekorujemy nasz organizer. Ja zawiązałam kokardkę i przykleiłam ozdobne trójkąciki.

10+11

12

Do środka wsadzamy nasze zgromadzone skarby.

13+14

WSKAZÓWKA

Zamiast kolorowych kartek można użyć papieru do pakowania prezentów, starej gazety lub kawałka niepotrzebnego materiału. Dekoracjami naszego organizera mogą być muszelki, kapsle, znaczki, guziki jak również brokat, śmieszne naklejki, a nawet Wasze ulubione zdjęcia! :)

Panie, które nie potrafią utrzymać porządku w kosmetykach do makijażu mogą użyć ten organizer jako miejsce do przechowywania pędzli do makijażu, szminek i cieni do powiek :)

   2. SEGREGATOR BIURKOWY. 

Gdy na Waszym biurku stos notatek, kopert i czasopism jest
przerażająco ogromny wystarczy prosty sposób by je poukładać i utrzymać w porządku.

POTRZEBOWAĆ BĘDZIEMY:

-Starego kartonu,

-Kolorowych kartek,

-Nożyczek (lub nożyka introligatorskiego),

-Brązowej taśmy do kartonów,

-Taśmy dwustronnej.

1

Z kartonu wycinamy przegródki na szerokość naszej kartki.

2

3

Przygotowane przegródki łączymy ze sobą za pomocą taśmy.

4 5

Wycinamy karton o szerokości naszego segregatora. Będzie on umieszczony z tyłu, żeby zabezpieczyć włożone dokumenty przed wypadaniem.

6

Karton dekorujemy na około kolorowymi kartkami.

8

WSKAZÓWKA

Szufladki do odkładania dokumentów możecie umieścić w odpowiedniej dla Was konfiguracji – szerszym, a krótszym lub węższym, a dłuższym bokiem do przodu. W zależności od tego ile miejsca macie na biurku i jak Wam będzie wygodniej :)

1 2

 

Biurko jest miejscem przy którym w ciągu dnia spędzamy bardzo dużo czasu.

Jego organizacja powinna być dla nas priorytetem, żeby pracowało się przyjemnie i pożytecznie ! :)